Basics voor het plannen van een party :

  1. Voor wie is de party bedoeld? (zakelijk, familie, vrienden)
  2. Wat is de aanleiding ? (thema. verjaardag, speciale gelegenheid)
  3. Op welke datum is de party ?
  4. Waar is de party ?
  5. Hoeveel mensen gaat u uitnodigen ?
  6. Welk type party wilt u geven? (receptie,brunch, lunch, diner, buffet, snacks,BBQ)

Laten we beginnen

Gebruik deze checklist voor een goede voorbereiding :

  1. Maak een lijst van alle mensen die u wilt uitnodigen.
  2. Bepaal de datum en zet deze in uw agenda.
  3. Verstuur de uitnodigingen. (per post, via email of per telefoon)
  4. Plan het menu, de snacks, de BBQ (inclusief de drankjes).
  5. Boek een artiest, dj, fotograaf, spel of activiteit.
  6. Maak een boodschappenlijst. (voedsel, borrelnootjes, chips, drank, decoraties)
  7. Plan een kook-schema: Bepaal wat van te voren gemaakt kan worden en ingevroren, bepaal wat de dag van te voren gemaakt moet worden, bepaal wat op de dag zelf klaargemaakt moet worden en bepaal wat u kant en klaar koopt op de dag zelf.
  8. Maak een lijst welke spullen u nodig heeft en wat u wilt huren ?(stoelen, tafels, glazen)
  9. Vegtertentenverhuur verhuurt tafels, stoelen, bierbanken, statafels, terrasheaters
  10. Welke ruimtes gaat u gebruiken? (Let erop dat uw gasten genoeg ruimte hebben om zich onder de mensen te begeven)
  11. Vegtertenverhuur verhuurt partytenten in allerlei maten.
  12. Welke muziek speelt er ?
  13. Welke verlichting is er nodig ?
  14. Vegtertentenverhuur verhuurt kroonluchters en strengen verlichting
  15. Bepaal hoe u de ruimtes wilt versieren .
  16. Zijn er genoeg schoonmaakmiddelen aanwezig ?
  17. Heeft u genoeg borden, glazen, bestek, schalen, potten en pannen ?
  18. Vegtertentenverhuur verhuurt frisdrankglazen, bierglazen, wijnglazen, BBQ en chafing dishes (schalen om eten in warm te houden)

Tijdens de party

Denk aan uw gasten:

  1. Kapstok ( hangers of aparte ruimte om jassen neer te leggen)
  2. Een plaats voor laarzen en paraplu’s.
  3. Een plaats om je cadeau’s en giften in ontvangst te nemen
  4. IJs, IJsklontjes, IJs emmer
  5. Maak ook eens een lekkere cocktail www.cocktailsmaken.info/
  6. Servetten
  7. Kaarsen , waxine lichtjes, lucifers, aanstekers
  8. Keukenpapier
  9. Extra toilet papier
  10. Versiering, slingers en ballonnen.
  11. Schalen (voorgerecht, salade, dessert)
  12. Glazen (water, wijn, mixed drink, cocktails, bier, frisdrank, koffie,thee)
  13. Vegtertentenverhuur verhuurt frisdrankglazen, wijnglazen en bierglazen
  14. Bestek (beter wat teveel als te weinig)
  15. Als u gaat grillen , check de gasfles, brandgel, houtskool, aanmaakblokjes.
  16. Vegtertentenverhuur verhuurt een BBQ met gasfles
  17. Koffie en verschillende soorten thee
  18. Koffiemelk en suiker
  19. Zout en peper
  20. Gekoelde wijn, bier en frisdrank
  21. Vegtertentenverhuur verhuurt biertaps met een fust bier en koolzuur aangesloten.
  22. Wijn- en flesopener
  23. Opgeladen batterij van de camera
  24. Vuilniszakken
  25. Afwasmiddel
  26. Koelkast om drank te koelen of een fust bier met koolzuur aansluiten.
  27. Vegtertentenverhuur verhuurt verschillende soorten koelkasten.

Maak notities van de party

Het is een goed idee om na de party bij te houden hoeveel u heeft overgehouden, wat de mensen leuk vonden en wat niet. Probeer te onthouden welke drankjes en versnaperingen in de smaak vielen. Dit kan u helpen bij de volgende party.